Robotica
19 mei 2014

De begeleiders van Robotica van Stichting Kennisplein Tilburg, Eindhoven en Arnhem hebben tijdens de zomervakantie samen een nieuw lesprogramma ontwikkeld waarin programmeren een grote rol speelt.

Zij hebben dit lesprogramma ontwikkeld op basis van een evaluatie waaruit was gebleken dat er een wens was om een meer aandacht te geven aan het programmeren. De vaste begeleiders hebben samen tijd gestoken in het schetsen, bedenken en maken van een reader waarin stap voor stap de principes van programmeren worden uitgelegd. Deze reader is door de begeleiders op maat gemaakt voor onze Robotica-leerlingen. Zo zijn er verschillende niveaus en verschillende onderwerpen.

De  leerling ontvangt een certificaat na het behalen van ieder niveau. Tijdens de lessen worden voortaan 30 minuten gereserveerd om met behulp van de reader en de juiste begeleiding de leerlingen te leren programmeren. Wij hopen dat de uitbreiding van het lesprogramma een nieuwe uitdagende impuls geeft binnen de roboticalessen.