Leadership Academy

Leadership Academy?

Ben jij een leider in de klas? Wil jij je graag verder ontwikkelen als leider in de politiek of in een bedrijf? Dan is de Leadership Academy iets voor jou!

Voor de basisschool bovenbouwleerlingen (groep 7-8) en voor leerlingen uit het eerste jaar van de middelbare school willen wij starten met de Leadership Academy. Het is bedoeld voor leerlingen die in het reguliere schoolprogramma te weinig uitdaging ervaren. Door het aanbieden van Leadership Academy willen wij bijdrage leveren aan de ontwikkeling van leiders van de toekomst. Door middel van multidisciplinair werken maken zij kennis met politiek leiderschap en ondernemerschap.

Opzet van de Academy

De Academie richt zich in 10 lessen op Ondernemerschap en Politiek leiderschap. Het doel van de Leadership Academie is dat de jongeren zich ontwikkelen in hun leiderschapskwaliteiten. Kinderen gaan aan de slag met een ondernemersplan, waarbij de vaardigheden samenwerken, presenteren, discussiëren centraal staan. Het onderwijs wordt deels verzorgd door mensen uit het bedrijfsleven. Ook maken de kinderen kennis met verschillende raadsleden en nemen ze deel aan een debat in de Tweede Kamer. Er is veel ruimte voor persoonlijke groei!

Beoogd resultaat en doel van het programma

Volgende competenties worden aangesproken:

• Leren debatteren
  • Samenwerken
  • Presenteren en ideeën op een korte manier uiteenzetten
  • Discussiëren
  • Stelling nemen en verdedigen met argumenten
  • Overbrengen van je eigen mening
  • Politiek bewustzijn

Kosten

De kosten voor het programma zijn 120 euro per 10 lessen. Dit is inclusief een uitstapje naar de tweede kamer naar Den Haag. Dit komt neer op 12 euro per anderhalf uur.

Informatie folder Leadership Academy